Tipy a triky
1. Všeobecné tipy
2. Alternativní cesta do města
3. Drakobijec Biff
4. Poklad nad jeskyní banditů
5. Poklad na nedostupném břehu
6. Poklad v Dexterově táboře banditů
7. Poklad v opuštěném dole
8. Poklad na kopci za městem
9. Poklad v 'Lesterově' údolí
10. Poklad I
11. Poklad II
12. Poklad III
13. Poklad IV
14. Jak se dostat do kláštera v první kapitole (bez klíče)
15. Jak odlákat jen jednu příšeru ze skupiny
16. Jak se dostat do Hornického údolí už v první kapitole
17. Jak lehce utéci skřetům
18. Nekonečno zkušeností v 6. kapitole
19. Jak se zapsat do učení u dvou mistrů
20. Jak se plížit bez plížení
21. Jak zabít ČERNÉHO trola
22. Přízrační válečníci na Irdorathu
23. Poklad za vodopádem
24. Poklady v okolí Xardasovy věže
25. Xardasova věž v Hornickém údolí
26. Poklady v okolí města Khorinis
27. Žold 60 zlatých - jen pro žoldáka
Všeobecné tipy
Pár dobrých rad do života na Khorinisu:
* SEJVUJTE, SEJVUJTE, SEJVUJTE. A to neustále, po uplynutí každých pěti minut, zabití silné příšery, splnění úkolu, atd. Ale vytvořte si tak pět pozic, do kterých hru střídavě ukládejte. Uvidíte sami, že při nějakém krachu se vám budou záložní pozice náramně hodit. Pokud na tuto radu nebudete dbát, může se vám stát (stejně jako mě), že uprostřed hry nad tím pěkne zapláčete.
* Pokud jste slabí, tak při boji vylákejte vždy jedno zvíře ze skupiny a bokem ho oddělejte.
* Buďte tvrdí a odměnychtiví. Vyplatí se to.
* Pokud se mlátíte s lidským protivníkem a zvítězíte, nepřítel upadne jen do bezvědomí. Po chvíli zase vstane. Pokud jej ale chcete totálně oddělat, musíte na ležícího protivníka dát akci. Vaše postava jej pak dorazí. To ale nelze provádět s tupými zbraněmi jako jsou palcáty či kladiva.
Alternativní cesta do města
Na začátku hry máte za úkol dostat se do města. Normální cesta vede přes stráže, tato alternativní přes hradby. Výhodou je, že za alternativní cestu získáte od Larese v přístavu 500 zkušeností.
Jak na to? Jděte po cestě od Lobartovy farmy do města. Těsně před bránou si všiměte sníženého místa hradeb napravo (obr1). Vyskočte na zeď (obr2) a seskočte dolů (obr3). Namiřte si to přímo do přístavu, kde získáte zmíněné zkušenosti - na začátku hry k nezaplacení.
Drakobijec Biff
Biff je drakobijec, kterého potkáte ve 4.kapitole v Hornickém údolí nedaleko opuštěného dolu (průchod do Khorinisu). Je skvělý bojovník - všechny bojovné dovednosti ovládá na 65%, má 400 života, 100 síly a 100 obratnosti. Za určitý poplatek si ho můžete najmout. Buď mu zaplatíte ihned 100 zlatých a dalších 100 několikrát později (řekne si o ně) nebo mu přislíbíte půlku kořisti. V případě druhé varianty vás osloví po získání jakéhokoli množství zlata s tím, že chce polovinu (což někdy poněkud obtěžuje). Pokud dlouho žádné nezískáte, vyžádá si 100 zlatých.
Jestliže nemáte dostatek peněz nebo mu z nějakého důvodu nechcete platit, můžete udělat následující věc. Vždy, když vás vyzve k zaplacení dalšího sta zlatých, odmítněte to. Biff vám přestane pomáhat. Hned ho ale najměte zpátky - za půlku kořisti. Nezaplatíte nic a vše je nanovo.
Biff není nesmrtelný, tudíž bude čas od času potřebovat léčivý lektvar. Sám jich pár má, ovšem ty mu moc dlouho nevydrží. Proto ho musíte zásobovat z vlastních zásob. Jednoduše s ním promluvte, nabídněte mu lektvar a zvolte, jak silný bude.
Spolupráci s Biffem můžete kdykoli ukončit a poté ji kdykoli opět navázat. Biffa můžete také kdykoli zmlátit a vzít si zpátky obětované peníze - nebude to mít žádný následek. Jen ho budete muset opět vyléčit.
Pokud se někde v divočině vyspíte, teleportujete se nebo půjdete na hrad, Biff vás bude čekat nedaleko skřetího beranidla (obrázek). Ovšem pozor! Nejdřív musíte vyčistit okolí od skřetů, poněvadž, pokud tak neučiníte, Biffa zabijí.
Za všechny Biffem zabité nepřátele získáváte zkušenosti!
Lepší zbraň pro Biffa
Biff má u sebe pouze primitivní válečnou sekeru (zranění 35, síla 40), což absolutně nevyužívá jeho možností (síla 100). Sežeňte pro něj nějakou daleko lepší zbraň. Je jedno, zda bude jednoruční nebo obouruční - obě dovednosti má shodně na 65%- já jsem použil skřetobij (zranění 65, síla 65). Najděte si nějaké klidné místo a zmlaťte ho (obr 1), zatímco bude ležet, seberte jeho sekeru a vyhoďte před něj z inventáře (klávesou alt) novou zbraň (obr 2). Jakmile Biff vstane, vezme si ji (obr 3).
Obr.1 Obr.2 Obr.3
S Biffem na skřety, ještěrany a další havěť
Biff je vynikající pomocník na vybíjení Hornického údolí plného skřetů a ještěranů. Bez sebemenších problému byste s jeho pomocí měli zvládnout skupinu 6 ještěranů nebo skřetích bojovníků. Problém ale budou znamenat skřetí šamani a elitní skřeti. Porazit skupinu tří elitních skřetů vyžaduje notnou dávku umu a štěstí. Vzhledem k tomu, že Biff útočí na vše, co vidí, často se stává, že na sebe přiláká spustu skřetů. V takové situaci na něj i na vás většinou čeká smrt a nahrávání uložené pozice.
V Hornickém údolí se ale potulují i jiné potvory než jen skřeti a ještěrani. Společně s Biffem porazíte jakkoli velkou skupinu chňapavců i dračích chňapavců, trolové nejsou soupeři, kostlivci taktéž. Malá rada: Čím víc budete Biffovi v boji pomáhat, tím méně lekvarů pro něj budete muset obětovat.
Poklad nad jeskyní banditů
Tento tip zaslal Lord Death
Poklad se nachází hned nad první jeskyní s bandity u Xardasovy věže. Vyskákejte po kamenech (obr1) a vydejte se dál podle šipky (obr2, obr3) a narazíte na kostru, která má u sebe svitek ohnivého šípu. Pokračujte dál (obr4, obr5, obr6) dejte si ale pozor na ještěry. Na konci najdete krátký luk, svitek ohnivé bouře a pár šípů (obr7).
Poklad na nedostupném břehu
Tento tip se hodí do začátku hry, kdy jste švorc a každý zláťák se hodí. Budeme se bavit o levém břehu řeky, jež vytéká z jezera pod Khorinisským klášterem. Schválně zkuste na něj vylézt z vody. Nepůjde to. Lze se na něj dostat chůzí přes kopec, který jej obklopuje ze severu. Začínáme na vyznačeném místě.
Zde vylezte na kopec, dejte se doprava a držte se jeho levého okraje (obr1). Po chvíli se začne levý kraj skály stáčet vlevo (obr2). Objevíte skulinku ve skále. Projděte jí a seskočte dolů (obr3). Pokračujte dále (obr4), až se dostanete na zdánlivý konec cesty (nad řeku). Po pravé straně je strom. Namiřte si to přímo skrz něj, přičemž se snažte držet na pravé straně (obr5). Najednou se ocitnete v cíli cesty - "nepřístupném" břehu. U velkého kamene naleznete měšec, víno, 2x chleba, 3x lahvička esence many.
Poklad v Dexterově táboře banditů
Dexterův tábor banditů skýtá spoustu malých pokládků.
1. Domek - truhla (kombinace LLPLPLLLP): kusadla, pila, kladivo, 2 surové oceli
2. Dexterova věž - truhla (klíč má Dexter, jinak kombinace LPLPP): kusadla, pila, kladivo, 7 surových ocelí
3. Druhá věž - truhla: 30 zlatých, stříbrný kalich, lektvar esence hojivé síly; na stole jednoruční palcát Lebkoštěp (35 zranění, 30 síly)
4. Opuštěný důl I. (číslo 1 na obrázku) - 5 hroud magické rudy
5. Opuštěný důl II. (číslo 2 na obrázku) - truhla v pravé chodbě (kombinace LLPPL): lektvary esence many a esence hojivé síly, 3 paklíče, 9 zlatých; pravá truhla v levé chodbě (kombinace PLLPPL): 11 šipek, 10 zlatých; levá truhla v levé chodbě (kombinace LPPLPLPL): 28 zlatých, 3 vína, extrakt hojivé síly, kamenný krystal.
Poklad v opuštěném dole
Nedaleko kamenného kruhu Slunce na severu najdete starý, opuštěný důl (obrázek). Tedy, zase tak opuštěný není, obývají jej válečníci důlních červů, kostlivci a >obrovské krysy. V levé chodbě najdete v truhle (kombinace zámku LPPPL) gin, opečené maso a kamenný krystal, v truhlici v pravé chodbě (stejná kombinace) najdete totéž plus 150 zlatých. Na konci chodby leží obouruční meč - 55 zranění, 60 síly.
Poklad na kopci za městem
Námět na tip zaslal max-the-mad.
Další z malých pokládků, které jsou rozseté po celém světě. Vydejte se z města branou u tržiště a hned za ní se dejte doleva (obr1). Držte se cesty a vystoupejte po ní až na kopec (obr2). Na jeho vrcholu se dejte doprava (obr3).
Po chvíli uvidíte nalevo od cesty pařez (obr4). Tam leží první poklad (obr5). Obsahuje 5 střel do kuše, lektvar esence hojivé síly, lehkou kuši a měšec s 25 zlaťáky.
Když se vydáte po cestě dál kolem lovce Niclase a vystoupáte na samý vrchol kopce (obr6), objevíte další poklad (obr7). Přilepšíte si o 2 svitky zničení nemrtvého, svitek léčby středně těžkých zranění, svitek malé ohnivé bouře, měšec se 100 zlaťáky a prsten astrální moci. V okolí roste také spousta rostlinek a dokonce i Královský šťovík.
Poklad v 'Lesterově' údolí
Další ze série koster s malým pokladem lze najít u cesty do údolí u Xardasovy věže. Stačí se vydat od věže do města, u vodopádu vstoupit do jeskyně na břehu jezírka a projít skrz ni do údolí (na začátku hry v něm táboří Lester). Jakmile se ocitnete venku z jeskyně, jdete po úzké cestičce svážející se dolů. Měl by se Vám naskytnout následující pohled (obrázek). Stačí se mrknout za křoví (podle šipky) a můžete si odnést 2x esenci many, svitek ohnivé koule a svitek léčby lehkých zranění.
Poklad I
Když se vydáte od Orlanovy krčmy 'Mrtvá harpyje' po cestě směrem k pyramidě, narazíte na zničenou obchodní karavanu na břehu říčky (obrázek). Kromě slušného množství šípů, dvou rezavých mečů a měšce (25 zlatých) najdete v jedné z rozbitých beden pět kouzelných svitků:
* ledový šíp
* léčba středně těžkých zranění
* léčba těžkých zranění
* spánek
* světlo
O kousek dál (obrázek) se nachází jeskyně se dvěmi stínovými šelmami. Na zemi se tam povaluje pár věcí:
* Středně těžká skřetí sekera
* Extrakt hojivé síly
* Elixír many
* 2 měšce - jeden s 100, druhý s 50 zlatými
* Spusta hub
Poklad II
Tento pokládek se nachází v Hornickém údolí v průsmyku. Když půjdete z Khorinisu do bývalé kolonie cestou skrz skřetí hlídky, hned po nahrání údolí se dejte doprava (obr1), kde na zemi najdete dávku slušných věcí (obr2):
* Jednoruční palcát Drtič kamene - zranění 35, potřebná síla 25, cena 300
* Kůže skřetího psa
* Vlčí kůže
* Svitek Ohnivý šíp
* Jablečný tabák
Poklad III
Kousek od hradu v Hornickém údolí, u mostu přes řeku nemůžete přehlédnout malou jeskyni (obrázek). Je v ní několik černých goblinů. Na zemi se povaluje pár věcí, které se vám mohou hodit. Hlavně obouruční Bitevní sekera (zranění 60, potřebná síla 60, cena 1200), dále pak měšec se stovkou zlatých a elixír hojivé síly.
Poklad IV
Tento pokládek se nachází v Hornickém údolí nedaleko od horské pevnosti. Když půjdete cestou od lovce Gestatha směrem k pevnosti, dejte se na křižovatce před mostem doprava (obr1), na levé straně pak objevíte jeskyni (obr2), kde se na zemi válí spousta pěkných pokladů.
* Měšec s 50 zlatými
* elixír a extrakt hojivé síly
* esence many
* 2x dlouhý meč - zranění 37, potřebná síla 27, cena 500
Další cennosti se nacházejí v malé místnosti za dvěřmi.
2x dlouhý meč - zranění 37, potřebná síla 27, cena 500
* svitky Světlo a Přeměna v ještěra
* Kuše - zranění 55, potřebná obratnost 40, cena 1000
Jak se dostat do kláštera v první kapitole (bez klíče)
Tento tip je tu díky Ranswerovi.
Ze všeho nejdřív si sežeňte jeden svitek kouzla Bezvědomí a pořádnou zbraň, bude se hodit. Jděte před bránu kláštera na prostranství, kde stojí novic Pedro. Když se podíváte na skálu po vaší pravici, můžete si všimnou malého výběžku, na který se dá při troše trpělivosti vylézt - je třeba stoupnout si až úplně na kraj (obrázek). Odtamtud se už dá bez problémů vyšplhat na střechu za které seskočíte na dvůr.
Uvnitř kláštera se dá dělat spousta věcí, takže to vezmeme pěkně po pořádku:
* Povinností každého správného zloděje je vykradení pokladnice mágů ohně - nachází se ve sklepení, klíček seberete mágovi Goraxovi (je třeba obratnost okolo 100). V pokladnici se nacházejí cennosti v celkové hodnotě 4190 zlatých + 350 zlatých v hotovosti.
* Od Goraxe si můžete nakoupit také spoustu svitků, lektvarů a blbostí.
* Alchymista Neoras vám může namíchat nějaké ty lektvary.
* Nesmíme opomenout truhlice v pokojích mágů ohně (pochopitelně jen v noci, když všichni spí), ve kterých se nachází několik velmi zajímavých svitků - konkrétně vyvolání kostlivce, a pár velkých ohnivých koulí.
* No a pak je tu samozřejmě Innosovo kladivo, kterým "svatý" Rhobar porazil kamenného strážce, který stál v bitvě pevně jako věž, šípy se od jeho kamenné kůže odrážely, a i ty nejpevnější zbraně se o něj lámaly. Ale král Rhobar se na něj vrhl, a s Innosovým jménem na rtech jediným mocným úderem tímto posvátným artefaktem skolil strážce k zemi (nebo tak nějak to bylo...
Každopádně teď vás teprve čeká ta nejtěžší část dobrodružství - cesta zpět. V podstatě jsou dvě možnosti. První neboli ta pro slabé charaktery je pokusit se vyskákat nějakým zázračným způsobem zpátky na střechu, možná pomocí těch několika podpěrných sloupů, kdoví. Druhá možnost, možná těžší, ale rozhodně výhodnější je zmlátit paladina Sergia, který se non-stop modlí k Innosovi v klášterní svatyni. Když mu dáte co proto a prohledáte mu inventář, zjistíte že u sebe má klíček od vstupních dveří do kláštera, takže se sem můžete kdykoli vrátit, aniž by jste museli zase složitě přelézat přes střechu. Teda ještě nezapomeňte na svíjejícího se paladina zakouzlit kouzlo zapomnění, protože jste všichni jistě uposlechli mé rady a vzali si ho (pokud ne, utíkejte za Parlanem zaplatit pokutu).
Jak zabít ČERNÉHO trola
Černý trol je bezesporu jedna z nejsilnějších a nejzákeřnějších potvor v celé hře. Nablízko s ním zametou jen silné charaktery, ale zničit ho už třeba na desátý level bez ztráty kytičky a získat tak 1000 zkušeností a mučitelskou sekeru jako bonus? Komu by se o tom nezdálo.
Stačí jednoduše vylézt na skálu na obrázku a nalákat trola k ní. Pak si stoupnout do mezery mezi šutrem a skálou, aby šel trol zaměřit, ale aby na vás nemohl. Pak už je mlaťtě ze strany na stranu a brzo trol padne. Pak vás čeká už jen sladká odměna.
Jak odlákat jen jednu příšeru ze skupiny
Určitě se vám mnohokrát stalo, že jste potkali skupinu příšer, na kterou jste prostě neměli. Vždy se na vás totiž vrhla celá skupina a to nebyla žádná šance k vítězství. Jen jste si posteskli, kdyby jen šlo odlákat jen jednu příšeru. Ono to jde. U některých příšer (mrchožrout, polní škůdce...) velmi jednoduše. Prostě se přiblížíte do takové vzdálenosti, aby si vás všimlo jen jedno zvíře. Až na vás vystartuje, stačí trochu ustoupit, aby to ostatní ze skupiny nezahlédli a nevydali se svému příteli na pomoc.
Problém už ale je, odlákat jedince např. ze skupiny skřetů. A to je náplní tohoto tipu (triku). Vždy když se přibližíte k nějakému skřetovi, nezaútočí na vás nejen on, ale i ostatní, co jsou kolem něj. Přesto však existuje způsob, jak odlákat jen jednoho. Jednoduše se prostě přibližte ke skupině. Až na vás zaútočí, utíkejte co vám nohy stačí. Ale pozor. Je potřeba utíkat do oblasti, kde nejsou žádné příšery, jinak byste si to asi dobře zavařili. Při běhu držte klávesu "R", která vám ukáže, co se děje za vámi. Dávejte ale také pozor, ať do něčeho nevrazíte. To by vás zpomalilo a příšery by vás dohnaly. Po chvíli se skřeti zastaví. Vy stále běžíte dál. Většinou mají jednotlivci skupiny mezi sebou určité rozestupy, takže když se zastaví, nejsou nalepení u sebe, ale jeden je víc vzadu, druhý zase vpředu. Tohoto faktoru vy dokonale využijtete. Počkejte až ten, co je více vzadu, schová zbraň. V tom momentě se zastavte. Ten druhý, který zbraň neschoval, se na vás znovu rozběhne. Ten, co ji schoval, jde domů. Ale musíte stát na místě, jinak se na vás taky rozběhne. Důležité je vystihnout okamžik, kdy jeden zbraň schová a druhý ještě ne. Čím menší rozestupy jsou mezi jednotlivci, tím těžší je jednoho odlákat.
Tento trik se hodí hlavně na výše jmenované skřety, kteří jsou ve skupině hodně silní a nemáte proti nim téměř šanci.
Jak se dostat do Hornického údolí už v první kapitole
Tento tip je tu díky dandymu.
Znáte to? Kolikrát jste chtěli vymlátit ty skřety už v první kapitole, ale on vám ten Hagen dá klíč až v druhé. To je pech. Ve skutečnosti se tam dostat lze i kapitole první, ale trochu netradiční cestou. Zde vám vysvětlím, jak se dostat do průsmyku.
Výchozí bod je krčma Mrtvá harpyje s hostinským Orlanem. Nachází se zhruba uprostřed mapy a vedou od ní cesty do všech koutů světa. Vydejte se po té k průsmyku a projdete jakousi "branou" se skálou po pravé i levé straně. Vylezte na tu na pravé straně a pokračujte po ochozu doleva (obr1).
Držte se skály ať nespadnete na zem. Asi by to nebylo zrovna nejpříjemnější. První zádrhel může nastat na konci ochozu, kde nebudete moc přejít přes určitou pasáž. Ten chlapík to prostě nevyleze. Protose musíte sklouznout až skoro ke kraji a pak skočit (obr2).
Až vylezete uplně na vrch skály dejte se doleva a držte se pravého okraje skály. Po chvíli dojdete na další místo, kde už konečně slezete do průsmyku. Stačí se pak jen sklouznout po strmé skále dolů a je to (obr3). Najít cestu zpět po skalách je už jednoduché.
Jak lehce utéci skřetům
Mnohokrát se vám určitě stalo, že jste byli prostě moc slabí a bojovali jste s tlupou skřetů, na kterou jste prostě neměli. Nebo jste sice byli dost silní, ale nezbývalo vám dost života a museli jste utéct. K tomu můžete s úspěchem využít vodních překážek. Skočte do vody, řeky, jezera, vodopádu, to už je jedno. Skřeti se totiž vody bojí a nepolezou do ní za vámi.
Nekonečno zkušeností v 6. kapitole
Když jdete s Angarem v 6. kapitole a on vám začne říkat o bolestech, tak ho pošlete zpět a dostanete 300 zkušeností. Hned na to mu řekněte, ať se vrátí, a když zase začne mluvit o bolestech pošlete ho opět zpátky a máte dalších 300 zkušeností. Takhle se to dá opakovat do aleluja.
NEBO
Stačí mít na lodi Vatrase a jeden almanach posedlých. Dojděte k Vatrasovi a řekněte mu, že máte almanach, dáte mu ho a dostanete 300 zkušeností. Potom s ním obchodujte, kupte ten almanach zpět a znovu mu řekněte že ho máte. A takhle si taktéž můžete nahnat zkušeností, kolik chcete.
Jak se zapsat do učení u dvou mistrů
Abyste se dostali do horní čtvrti města Khorinis, musíte se stát občanem města a učedníkem u jednoho z mistrů. Ale díky tomuto tipu se můžete stát učedníkem celkem dvou mistrů - Constantina a někoho dalšího.
Jak na to? Jděte za Constantinem a vezměte si úkol Byliny pro Constantina. Pomocí hlasů ostatních mistrů se staňte učedníkem, koho chcete. Pak přineste Consatantinovi byliny, o které vás požádal, a on se vás zeptá, jestli se opravdu chcete stát jeho učedníkem. Přijměte jeho nabídku a je to hotovo. Pozor! Tento tip nemusí fungovat na všech verzích hry!
Jak se plížit bez plížení
Pokud budete skákat, nevzbudíte spící NPC. Existuje ale i o něco lepší způsob jak se "plížit", aniž byste museli skákat jak gumídek nebo dávat 5 DB za dovednost plížení.
Fígl spočívá v používání kláves pro úkroky (standardně "A" a "D"). Když se budete pohybovat jen tímto způsobem, aniž byste použili krok dopředu nebo vzad (klávesy "W" a "S") nikoho nevzbudíte. Tato chůze se dá použít na vícero věcí. Zde vám dám několik příkladů.
1. Do města, aniž by vás někdo zpozoroval, se dostanete i tak, že u hlavní brány přeskočíte příkop ke strážnému, který stojí napravo. Pak použijete úkrok a projdete mu za zády. Strážný vás neuslyší a tedy se ani neotočí a vy jako bonus získáte 500 zkušeností u Larese.
2. Do radnice jako nezávislí se dostanete tak, že se postavíte k mezeře mezi bednou a budovou radnice, a pak rytířům pomocí úkroků opět projdete za zády. Opět vás neuslyší a tedy se ani neotočí. (Musíte dát pozor aby vás rytíř neoslovil, když k bedně jdete. Jestli se tak stane, tak pak zůstává otočený směrem k vám a zadným úkrokem ho neoblafnete)
3. Toto je trochu složitější. Jak se dostat do horní čtvrti, i když nejste mešťan. Dostaňte se k levému rohu vstupu do horní čtvrti tak, aby vás paladin neoslovil. Pak pomocí úkroků projděte kolem onoho rohu. Zde se nevyhnete tomu, že vás rytíř osloví, když pomocí úkroků obcházíte roh, ale pokud budete stále DRŽET klávesu pro úkrok (i během rozhovoru), dostanete se dost daleko od rytíře. Takže když ukončíte rozhovor, budete už v takové vzdálenosti od brány, že se rytíř zas obrátí směrem k dolní čtvrti.
4. Plížení se kolem NPC a zvířat (pokud spí!!!).
Přízrační válečníci na Irdorathu
Přízrační válečníci patří k nejsilnějším řadovým nepřátelům celé hry. Také je za ně pořádná dávka zkušeností - 400 za kus. Až budete v závěru hry v síních Irdorathu, v jedné z místností budete muset správně sepnout tři spínače. Pokud to uděláte špatně, zjeví se právě dva přízrační válečníci (= 800 zkušeností). Zabít je není za bojový charakter vůbec problém, platí na ně následující taktika:
Vyčkejte, až k vám doběhne první a sekne, útok vykryjte a okamžitě po něm přejděte do protiútoku - přízračný válečník se nestihne ubránit. Tak to opakujte do doby než padne (pokud jste hodně silní, stačí i dvě rány). Totéž opakujte s druhým válečníkem. Pokud jste šikovní, za deset sekund je po všem a navíc s minimální ztrátou života.
Nyní můžete zase "omylem" stisknout špatnou kombinaci spínačů a zabít další válečníky (a získat dalších 800 zkušeností). Jde to rychle a pokud potřebujete z nějakého důvodu zkušenosti, tohle je jedna z možností (obrázek).
Poklad za vodopádem
Nedaleko Marcosova dolu v Hornickém údolí se nachází vodopád (obrázek). Když skrz něj proplavete, ocitnete se v jeskyni. Je v ní jeden číhavec a pár věcí, které se vám můžou hodit.
* svitek Proměna v číhavce
* v truhle (LPPL) 7 šípů, 10 zlatých
* několik Otrokových chlebů
Poklady v okolí Xardasovy věže
Poklad 1
Tento tip se hodí do začátku hry, kdy jste švorc a každý zláťák se hodí. První skrytý poklad se nachází přímo ve věži temného čaroděje a přímo v místnosti, v níž vás opět "přivede k životu". Všimněte si velké mříže, za níž leží truhla. Jak ale mříž otevřít? Jednoduše. Vyjděte z místnosti a pořádně si prohlédnětě kamna, která stojí v malé chodbě. Nic nevidíte? Tak to jste asi slepí. Na kamnech je spínač. Vaše postava jej normálně nezaměří (tj. neprosvítí se a neobjeví se na něm informační nápis. Postavte se před spínač (obr1) a stiskněte jej.
Mříž vyjede nahoru a vy máte cestu otevřenou. V truhlici na vás čeká 20 zlatých a dva kouzelné svitky - ohnivá koule a léčba lehkých zranění. Ze stolku kousek vedle ještě seberte lektvar esence života a vydejte se po točitém schodišti do druhého patra věže. Krom klíče na stole a truhlice, jež otvírá, si všiměte pěti pulpitů. Za každý přečtený text, získáte 25 zkušenostních bodů, což dohromady čítá 125 bodů. Co víc si na začátku hry přát.
Poklad 2
Nyní vyběhněte ven před věž. Ale ne daleko. Venku se hned otočte doleva a vyskočte na skrytou cestu (obr2).
Na první pokus se vám to asi nepovede, ale je třeba zkoušet. Na jednom místě lze vyběhnout "do poloviny skály" a odtud už vyskočit. Až se tam dostanete, vydejte se po úzké cestě podél věže až k malém plácku. U nebožtíka najdete magické svitky světla a ohnivého šípu a také lektvar esence many.
Poklad 3
Další poklad je také pěkně schovaný. Když se vydáte po cestě od Xardasovy věže, narazíte na jezírko s vodopádem. Běžte k němu a vydejte se doleva podél jeho břehu (obr3).
Pod stromem leží další kostra a u ní dva svitky ohnivého šípu, jeden lektvar, krátký luk (zranění 15) a několik šípů.
Poklad 4
Vraťte se zpět na cestu a pokračujte po ní dále. Až budete procházet skrz velký skalní tunel s ohništěm a nějakým harampádím, zatočte doprava do skalního výklenku (obr4), kde za hromadou beden najdete měšec a svitek ohnivého šípu.
Xardasova věž v Hornickém údolí
Když půjdete do původní Xardasovy věže v Hornickém údolí, objevíte v ní několik cenností. Dejte si ovšem pozor na démona a několik gobliních kostlivců, kteří opuštěnou věž obývají. Ve věži najdete:
* elixír ducha - +10 many trvale
* paladinský meč - 30 zranění, 30 síly, jednoruční
* teleportační runu do této věže
* svitek Znič nemrtvého
* svitek Vyvolání démona
Poklady v okolí města Khorinis
Tento tip se hodí do začátku hry, kdy jste švorc a každý zláťák se hodí. První trochu skrytý poklad se nachází v příkopu pod hradbami města, kousek od cesty od Lobartovy farmy (obr1). Kolem rozbitých beden se povaluje dost věcí. Za zmínku stojí dva rezavé meče (poškození 15, potřebná síla 10), rezavá sekera (25,25), pohrabáč (5,5) a stříbrný prsten.
Další poklady se nacházejí u druhé městské brány (tedy brány u tržiště). Vejděte z města a dejte se doprava směrem k Akilově farmě. Po levé straně máte hustý porost (obr5). Proderte se jím, až se před Vámi objeví jeskyně (obr3).
Nyní se můžete vydat do jeskyně, kde najdete 2 lahvičky esence many, měšec, svitek ledového šípu, ohnivého šípu a léčky středních zranění (obr4). Dejte si pozor na skřeta, který se v jeskyni potuluje. Také se můžete vydat podél jeskyně a nad ní vyskočit na menší palouk, kde u mrtvého kostlivce leží další poklad (obr5). Tentokrát 2 lahvičky esence života, elixír života, prsten síly (+5 síly), prsten železné kůže (+5 odolnost proti zbraním) a krátký meč domoobrany (poškození 10, potřebná síla 10).
Žold 60 zlatých - jen pro žoldáka
Pokud hrajete za žoldáka, určitě budete chtít jako správný zaměstanci dosáhnout co největší mzdy, tedy žoldu, který vám Onar platí za každý den strávený na jeho farmě. Je to jednoduché. Někde v kasárnách v Khorinisu se povaluje talíř, na němž jsou napsána jména "Onar" a "Maria". Vraťte ho Onarově ženě Marie na farmě a domáhejte se odměny. Maria se vás zeptá, zda chcete být žoldákem. Stačí vybrat ano a ona vás pošle za Onarem, s kterým domluvíte žold. Onar vám více jak 50 zlatých nedá. Pokud se tedy stanete žoldákem, zajděte ještě jednou za Mariou. Zeptá se vás, kolik vám její manžel platí. Pak už stačí ještě jednou (už konečně naposled) prokecnout Onara a ten vám od nynějška bude platit celých 60 zlatých.
Toho se dá pěkně využít. Stačí být celý den na jeho farmě a pak si jít pro plat. "Být celý den na farmě" může být zdlouhavé, ale na všechno je nějaký fígl. Prostě choďte pořád spát do rána a mezitím pro peníze. Takovým způsobem si našetříte hodně peněz za malou chvilku.